Mój własny wzór - instrukcja

W sieci możemy znaleźć wiele darmowych wzorków, jednak nie zawsze spełniają one nasze oczekiwania. Dla wszystkich tych, którzy nie są zadowoleni z wzorów firmowych, lub gazetowych zamieszczam kurs pt. "Mój własny wzór". Rzecz bardzo podobną publikowałam na moim poprzednim blogu, a gdy przeniosłam się na bloggera kompletnie zapomniałam o moich kursikach (które zresztą przepadły). Tak więc prezentuję wam zdjęcia nowe, zrobione na szybkiego. Być może w przyszłości pojawią się kolejne części, w których krok po kroku postaram się opowiedzieć wam więcej o funkcjach Haftixa.

1. Pobieramy darmową wersję programu ze strony http://www.haftix.pl/ (bardziej wymagającym użytkownikom polecam zakup wersji hobbystycznej, gdyż darmowa posiada ograniczenie do drukowania małych projektów)
2. Instalujemy plik na komputerze.
3. Włączamy program
4. Aby rozpocząć pracę (na bazie obrazka) wybieramy opcję plik, a następnie wczytaj obraz z pliku... (pojawi nam się okienko, wybieramy zdjęcie)
 5. Z menu (górny pasek) wybieramy opcję konwersja. Pojawi się takie okienko:
Możemy tutaj wybrać między innymi:
- Paletę kolorów.
- Kolor kanwy.
- Rozmiar haftu (wystarczy wypełnić pierwsze pole, drugie uzupełni się samo).
- Liczbę kolorów, z której będzie składał się haft.
6. Tak wygląda obrazek "przerobiony" na krzyżyki. Wybieramy opcję narzędzia z bocznego panelu po lewej. Mój obrazek ma rozmiar 50x35 krzyżyków.
7. W największym skrócie. W okienku u góry widzimy:
- po lewej: listę kolorów użytych do wykonania obrazka oraz liczbę nici
- po prawej: listę kolorów, które możemy dodać.
W okienku u dołu zwróciłam uwagę na narzędzie ołówka. Po kliknięciu na tę ikonkę pokazuje nam się druga zakładka. Klikając w nią możemy dostosować sobie wielkość pędzla. (Reszta opcji to temat na osobną instrukcję)
8. Wracamy do panelu po lewej. Na samej górze mamy informacje o obecnie zaznaczonym kolorze. Nieco niżej kolejny suwaczek, tym razem możemy powiększyć lub zmniejszyć cały obrazek. Na samym dole widzimy tajemnicze kolorowe kwadraciki. Służą one do zmiany preferencji wyświetlania przygotowanego przez nas wzorku. Jeżeli odznaczymy je wszystkie otrzymamy puste pole.




9. Poniżej kilka przykładów różnych kombinacji (wystarczy najechać na kwadracik, a wyświetli się nam opis pełnionej przez niego funkcji). Aby anulować polecenie wystarczy kliknąć ponownie ten sam kwadracik. Jego efekt zostanie cofnięty.



Aby powiększyć zdjęcia, wystarczy kliknąć na wybrane. Funkcja cofnij = Ctrl + z

Niniejsza instrukcja wykonana została "na szybkiego" i jest jedynie powierzchownym opisem funkcji tegoż programu. Na początek jednak powinno wystarczyć :). Nie wyrażam zgody na kopiowanie i rozpowszechnianie powyższych zdjęć, treści i innych materiałów zamieszczonych na blogu.

3 komentarze:

  1. Piękny wzorek1 Ja kilka popełniłam , ale ręcznie na kratkowanym papierze.Pozdrawiam i życzę powodzenia w moim candy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm ciekawy program. Z checia pobawilabym sie takim programikiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też go mam ,ale własnie tą nie drukującą...kiedyś próbowałam na zdjęciu córki i coś się pokazało ,nie do końca wiem co i jak ,więc skorzystam z Twoich porad:) Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń